« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Dana 07.10. u večernjim satima učenici 4.A i 4.B razreda otputovali su u Slovačku kako bi sudjelovali na projektu Erasmus+ "Innovative production and integrative education." Erasmus+ je projekt koji godinama ujedinjuje i potiče suradnju država članica Europske Unije. U projekt su uključene države: Njemačka, Češka, Slovačka, Slovenija, Poljska i Hrvatska. Hrvatsku su predstavljale učenice 4.razreda opće gimnazije: Ana Božinović i Valentina Hercigonja te učenici 4.B razreda računalnih tehničara za strojarstvo: Nermin Miklaužić, Matija Mučnjak, Dominik Novosel i Karlo Pihač.
Pri dolasku učenici su se smjestili i prvi dan posvetili večeri te odmoru. Drugi dan, u ponedjeljak, svi predstavnici svojih država održali su kratke prezentacije o svojim državama, školama te rekli nešto o sebi. Nakon ručka, svi su učenici dodijeljeni radnim grupama u kojima će dalje djelovati. Uvečer su se svi sudionici projekta uputili na svetu misu te večeru.
Treći dan bio je ispunjen druženjem i upoznavanjem, kako Slovačke, tako i svih sudionika projekta međusobno. Učenici su se zaputili u nacionalni park Slovački raj te prošetali i razgledali prirodne ljepote. Nakon razgledavanja nacionalnog parka učenici su imali slobodnog vremena za međusobno upoznavanje te razgledavanje grada domaćina, Spisske Nove Vesi.
Srijeda je bila ispunjena radnim raspoloženjem i svi sudionici projekta izvršavali su svoje zadatke u određenim grupama. Zadaci su varirali od rada i 3D printanja do prezentacija i zabavnih kvizova. Svi zadaci izvršeni su uspješno i na vrijeme. Nakon izvršenog zadatka svi učenici imali su večeru i slobodnog vremena.
Peti dan nakon doručka uslijedio je izlet na Tatre gdje su učenici i profesori razgledavali ljepote slapova i planina. Ukoliko su sudionici bili više zainteresirani za opuštanje, druga mogućnost je bila kupalište u gradu Popradu. Nakon svojih programa, obje grupe sastale su se kod dvorca Spiš smještenom na kamenitom brdu. Dvorac je značajan zato što je pod UNESCO-vom zaštitom.
Posljednjeg dana nakon doručka, svi sudionici predstavili su svoj rad te posjetili gradonačelnikov ured i prisustvovali ceremoniji dočeka. Nakon večere, učenici su se vratili u hotel te odmorili za povratak kućama idućeg dana u jutarnjim satima. Polazak kućama bio je u 9 sati ujutro, no učenici su svratili u grad Levoču i Košice gdje su prošetali i ručali.
Učenici su svojim sudjelovanjem na projektu sklopili mnoga prijateljstva i stekli nova znanja. Iz Slovačke su se vratili samo s pozitivnim dojmovima i željom da dobiju još ovakvih prilika za stjecanje novih iskustava. Sve pohvale zaslužuju profesori Andrija Huić i Davor Sokač bez kojih ovo putovanje ne bi bilo ostvareno.
Valentina Hercigonja, 4.a